Endelig frigivelse af MS CRM 2011 Lokal løsning (Onpremise)

af Henrik Jensen 23. februar 2011 00:15

Frigivelse af MS CRM 2011 SDK Opdatering 5.0.1

af Henrik Jensen 18. februar 2011 23:36

Microsoft har frigivet en opdatering til Microsoft Dynamics CRM 2011 SDK Opdatering 5.0.1. Opdateringen indeholder bl.a.:

  • Kompilerede filer opdateret til seneste version.
  • Eksempler virker nu på IFD-installationer (forbedret login-godkendelse).
  • Nye emner, eksempler og vejledninger, herunder bl.a. om SOAP i forhold til webressourcer.
  • Nye PowerShell-informationer og -eksempler.
  • Opdateringer og tilføjelser baseret på feedback fra kunder og testere.

Link (Engelsk): Microsoft Dynamics CRM 2011 Software Development Kit (SDK)...

Frigivelse af MS CRM 2011 Implementeringsvejledning

af Henrik Jensen 18. februar 2011 23:23

Microsoft har frigivet Microsoft Dynamics CRM 2011 Implementeringsvejledning på 13 forskellige sprog, herunder på Dansk. Implementeringsvejledningen består af:

  • Planlægningsvejledning: Dette Microsoft Office Word-dokument indeholder oplysninger og værktøjer, der kan hjælpe dig med gøre organisationen klar til MS CRM 2011. Den omfatter to hovedaspekter ved planlægning af et CRM-system:
    • Teknisk: I disse emner fokuseres der på områder som understøttede topologier, systemkrav og tekniske overvejelser, der skal tages i betragtning før installationen.
       
    • Implementeringsmetode: Disse emner dækker aspekter inden for forretningsstyring, CRM-krav og projektledelse, der skal tages hensyn til i forbindelse med implementeringen af et CRM-system.
       
  • Installationsvejledning: Dette Word-dokument indeholder de oplysninger, du skal bruge for at installere MS CRM 2011, f.eks. trinvise vejledninger i at køre installationsprogrammet og kommandolinjeinstruktioner til uovervågede installationer.
     
  • Betjenings- og vedligeholdelsesvejledning: Dette Word-dokument indeholder oplysninger om, hvordan du sikkerhedskopierer, gendanner og genopretter data til MS CRM 2011. Derudover indeholder vejledningen trin til fejlfinding i forbindelse med kendte problemer.

I den kompilerede HTML-hjælpefil til MS CRM 2011 Implementeringsvejledning findes indholdet af alle tre vejledninger, og den indeholder derudover et omfattende indeks og fuldtekstsøgning.

Link (Dansk): Microsoft Dynamics CRM 2011 Implementeringsvejledning...

Frigivelse af MS CRM 2011 Developer Training Kit

af Henrik Jensen 18. februar 2011 22:58

Microsoft har frigivet Microsoft Dynamics CRM 2011 Developer Training Kit, som er en fantastisk samling af materiale, som kan hjælpe .NET-udviklere med at lære hvordan man udvikler løsninger til MS CRM 2011 Online og som lokal løsning (Onpremise). Developer Training Kit'et indeholder bl.a.:

  • Præsentationer: PowerPoint-præsentationer, som giver et overblik over de mange muligheder.
     
  • Videoer: Videooptagelser lavet af eksperter, som kan bruges til inspiration og til at lære om nogle af de mange muligheder.
     
  • Øvelser: Forklarende øvelser, som detaljeret guider dig igennem de mange muligheder.

Link (Engelsk): Microsoft Dynamics CRM 2011 Developer Training Kit

Finde Arbejdsprocesser (workflows) med fejl

af Henrik Jensen 8. februar 2011 09:13

Jeg har tidligere lavet et indlæg, som handler om at optimere tabellen AsyncOperationBase (Optimering af tabellen AsyncOperationBase...hvorfor og hvordan?). Dette indlæg er meget teknisk, og meget af arbejdet udføres på SQL Serveren.

Med jævne mellemrum bør man analysere Arbejdsprocesser (workflows), for at se om de gennemfører sit arbejde, eller om de er i en tilstand hvor de venter, og nok så vigtigt...om der er opstået fejl i forbindelse med arbejdsprocessen.

En del har kontaktet mig, og spurgt, om det er muligt at finde frem til Arbejdsprocesser (workflows) som indeholder fejl direkte fra MS CRM. Det har jeg så lavet et indlæg om: Finde Arbejdsprocesser (workflows) med fejl...

Sådan virker e-mail i forhold til MS CRM

af Henrik Jensen 6. februar 2011 23:32

Jeg støder næsten dagligt på MS CRM-brugere, som ikke har kendskab til hvordan e-mail-funktionaliteten fungerer. Langt de fleste brugere er af den overbevisning, at når man i MS CRM opretter en e-mail-aktivitet og klikker på knappen Send...ja så bliver e-mail'en sendt. Men det er langt fra tilfældet.

Hverken Outlook eller MS CRM kan sende e-mail. Det skal gøres af et Postsystem, såsom Microsoft Exchange Server eller et andet postsystem.

Jeg har lavet et indlæg, som forklarer hvordan e-mail fungerer...med eller uden Outlook. Læs mere om hvordan e-mail fungerer i MS CRM...

Tags: ,

Outlook

Problemer med SQL Server 2005 ServicePack 4...og løsningen herpå!

af Henrik Jensen 6. februar 2011 14:53

Den 17. december 2010 blev Microsoft SQL Server 2005 Service Pack 4 RTM frigivet. Denne Service Pack har voldt mig lidt problemer i relation til MS CRM. Problemer som absolut skal løses, da det påvirker eventuelle Maintenance Plan i relation til MS CRM. Problemerne kan nemlig forårsage, at der ikke bliver lavet backup af MS CRM, hvis det indgår i en Maintenance Plan (hvilket det bør gøre).

Jeg har lavet et indlæg om problemstillingen og løsningen herpå...

Optimering af tabellen AsyncOperationBase...hvorfor og hvordan?

af Henrik Jensen 2. februar 2011 09:42

Tabellen AsyncOperationBase er en form for log, som med tiden vokser sig rigtig stor, især hvis man har mange arbejdsprocesser (workflows) kørende. Enhver hændelse omkring arbejdsprocesser bliver registreret og det fylder.

Man kan antage den holdning, at når en arbejdsproces er fuldendt som en succes, er der ingen grund til at man gemmer en sådan information i årevis. Dog kan informationen være nyttig i en periode, da den jo dokumenterer en hændelse.

Jeg har netop arbejdet for en kunde som havde en organisationsdatabase (<organisation>_MSCRM), som havde en størrelse på knap 33 GB, hvor tabellen AsyncOperationBase alene fyldte godt 16 GB. Der var godt 24 millioner poster i tabellen. Tabellens størrelse påvirker ydelsen dramatisk.

Jeg har lavet et indlæg om optimeringen: Optimering af tabellen AsyncOperationBase...hvorfor og hvordan?...

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Værktøjer til MS CRM:
    • Liste med værktøjer til MS CRM

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016

JScript eksempelkode:
    • JScript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.