Spar mellem 30-40% på første års licens til MS CRM

af Henrik Jensen 19. december 2013 17:20

Jesper Osgaard, Sr. Partner Technology Advisor, CRM har lavet et meget detaljeret engelsksproget indlæg, som beskriver og anviser hvordan man køber licenser til MS CRM 2013 og samtidig sparer mellem 30-40% på første års licenspriser.

Indlægget kommer ligeledes omkring andre aspekter omkring licenser samt beskriver betingelserne der er knyttet til licenserne.

Læs mere (Engelsk)How to save 30-40% on first years license...

Frigivelse af MS CRM 2013 SDK Opdatering 6.0.3

af Henrik Jensen 18. december 2013 18:44

Microsoft har frigivet en opdatering til MS CRM 2013 SDK Opdatering 6.0.3. Opdateringen indeholder rigtig mange ændringer og nyheder i forhold til MS CRM 2013, og i forlængelse af frigivelsen af Opdateringspakke 1 (Rollup 1) til MS CRM 2013.

Bemærk at der, i skrivende stund, er angivet version 6.0.2 der hvor man downloader SDK'et, hvilket er en fejl. SDK'et er version 6.0.3 (jf. "Release history" i selve SDK'et).

Som noget nyt består SDK'et nu også af et SDK til brugerfladen "User Interface Integration (UII) Development Guide for MS CRM 2013", som kan downloades sammen med det almindelige SDK.

Mod sædvane har Microsoft endnu ikke frigivet SDK'et på MSDN endnu.

Download (Engelsk): MS CRM 2013 Software Development Kit (SDK)...

Opdateringspakke 1 til MS CRM 2013

af Henrik Jensen 17. december 2013 17:28

Så har Microsoft frigivet den første Opdateringspakke (Rollup 1) til MS CRM 2013. Opdateringspakken indeholder en meget lang liste med fejlrettelser som har fokus på optimering af hukommelse og stablitet.

En af de umiddelbare ændring man straks opdager er ændringen af farverne i brugerfladen, primært i CommandBar'en. Læs mere: Ændring af brugerfladen i MS CRM 2013...

Læs mere om Opdateringspakke 1 (Rollup 1) til MS CRM 2013...

Ring gratis via Skype fra MS CRM 2013

af Henrik Jensen 16. december 2013 10:39

Bo Laumann Jespersen fra ProInfo har atter budt ind med et tip til aktivering af Skype med anvendelse af Skype-navnet. Når man ringer, via Skype, til et almindeligt nummer koster det jo penge, men hvis man ringer til et Skype-navn er det gratis.

Det man skal gøre er at oprette et tekstfelt, der formateres med den nye felttype Telefon (Phone). Man indsætter feltet på den ønskede formular og publicerer. Når man klikker på et telefonnummer, vil Skype opstartes og man ringer til nummeret (og det koster penge). Hvis man derimod indtaster et skypenavn ringer man til det, og det er gratis.

Læs mere i følgende indlæg: Ring gratis via Skype fra MS CRM 2013...

Microsoft Dynamics CRM-produktlivscyklus

af Henrik Jensen 12. december 2013 14:20

Hvor længe yder Microsoft support på de forskellige CRM-versioner...? Svaret finder man i Microsoft-produktlivscyklus...

Microsoft besvarer også en række spørgsmål vedrørende support på denne side: Ofte stillede spørgsmål om Microsofts Politik for supportlivscyklus...

Ændring af brugerfladen i MS CRM 2013

af Henrik Jensen 12. december 2013 13:59

Som Scott Durow fra Develop 1 har beskrevet i et blogindlæg (Spot the difference!), har Microsoft ændret på farverne i CommandBar'en samt andre steder, i MS CRM 2013 Online.

Som Scott indikerer er det nok noget vi skal vænne os til, sådan som det er tilfældet med Facebook, som også skifter udseende engang imellem.


 


 

Opdatering af det historiske tilbageblik med MS CRM

af Henrik Jensen 11. december 2013 11:13

Historien ændrer sig jo hele tiden, og det samme gælder MS CRM...og MS CRM bliver snart 11 år gammel. Jeg har opdateret mit indlæg om Microsoft Dynamics CRM...et historisk tilbageblik.

Opdateringen består af mindre korrektioner i historien samt tilføjelse af de rigtig mange nyhederne der er frigivet til MS CRM indenfor det sidste års tid.

Læs om MS CRM: Microsoft Dynamics CRM...et historisk tilbageblik...

Læs om værktøjslinjer gennem tiden: Værktøjslinjer gennem tiden i MS CRM...

Konverter E-mail til en Sag og tilknyt Sagen til en Kø

af Henrik Jensen 10. december 2013 11:10

Der er efterhånden mange som benytter Køer til at håndtere henvendelser fra kunder og leverandører. Man kan f.eks. anvende en  med navnet Servicedesk til at håndtere henvendelser fra kunder. Disse henvendelser vil oftest være i form af E-mail, som så gerne skal håndteres som en Sag.

Opgaven går således på at konvertere E-mail-aktiviteten, i Servicedesk-køen, til en Sag i Servicedesk-køen. Dette kan gøres med en Arbejdsproces (Workflow).

Læs om løsningen: Konverter E-mail til en Sag og tilknyt Sagen til en Kø...

Indstil kompatibilitetsvisning i Internet Explorer og undgå visning af mobile side

af Henrik Jensen 8. december 2013 09:40

Med indførelsen af Internet Explorer 11 oplever mange, at MS CRM bliver vist i mobil tilstand.

Man kan undgå denne automatiske omdirigering til de mobile sider ved at indstille kompatibilitetsvisningen i Internet Explorer 11.

     

Ovenstående indstilling (dynamics.com) gælder således for MS CRM Online.

PowerPoint-præsentation fra CRM Partner Community møde den 4. december 2013

af Henrik Jensen 5. december 2013 12:25

Der er en del som har kontaktet mig og spurgt på den præsentation jeg benyttede i det indlæg jeg havde hos Microsoft, på CRM Partner Community møde den 4. december 2013. Præsentationen er hermed tilgængelig som PDF-fil.

Som jeg kom ind på i indlægget, kan man tilpasse CommandBar'en i MS CRM 2013, og jeg kan anbefale følgende værktøjer:

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016
    • Microsoft Dynamics 365

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016
    • Krav og opsætninger Dynamics 365

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.